Forside med nyheter

Skolen der unge mennesker blomstrer

– i faglig utvikling, i personlig utfoldelse og i m√łte med Guds kj√¶rlighet.

Siste fra skolen

Hva elevene sier

Inkluderende milj√ł

Her blir du akseptert¬†som den du er, en trenger ikke √• v√¶re lik alle andre. Andre plasser f√łler en ofte press til √• v√¶re lik alle andre, men ikke her. Her kjente jeg meg velkommen med en gang, b√•de p√• skolen og i klassen
¬†–¬†Johanna Magdalena Husebye, tidligere elev p√• studiespesialisering

Gode lærere

Lærerne her er positivt innstilt, de er interessert i det de snakker om og greier å lære det vekk. Og hvis lærestoffet er tungt og mer vanskelig å lære, er lærerne der og pusher mer på.
–¬†Askil Husdal √ėye, n√•v√¶rende elev p√• helse- og oppvekstfag

Tilrettelagt undervisning

Her er god undervisning, jeg klarer å henge med i timen. Trodde at videregående var vanskelig, men her blir det tilrettelagt for oss hvis vi trenger det. 
-Kristoffer Christensen, nåværende elev på helse- og oppvekstfag

Med åpne armer

Begynte her p√• Danielsen f√łrst i 2. klasse, og jeg ble tatt i mot i klassen med √•pne armer. Her har folk venner overalt i alle klasser. Har aldri sett noen her som har blitt satt utenfor eller som ser ut til √• bli mobbet.
-Perline Kleiveland, nåværende elev på studiespesialisering

Og lærerne

Givende sammen med elevene

Jeg blir bare mer og mer glad i jobben. Er veldig givende √• v√¶re sammen med elevene. Spennende √• se at de l√¶rer og utvikle seg, og det √• f√• lov √• v√¶re med √• utruste de til et videre liv er utrolig flott. S√• er det fint √• v√¶re en del av kollegiet. Det er stimulerende, flinke folk som √łnsker √• se elevene. Fint √• f√• v√¶re med √• vise det kristne menneskesynet i hverdagen, at det er det som ligger i bunn.

-Alvrun Hagerup, lærer og rådgiver

En gl√łd for √• lage en god skole

Jeg begynte som tilfeldig ringevikar p√• skolen og f√łlte at kollegaene hadde en genuin interesse for meg som kollega, selv om jeg «bare» var vikar. Kjente at det var et veldig stort rom for meg som menneske og l√¶rertype. Og s√• er det en positivitet p√• l√¶rerplassen som er l√łsningsorientert. En offensivitet og gl√łd for √• lage en god skole. En ser p√• eleven som en ressurs og som et helt menneske, ikke kun fokus p√• l√¶ring av kunnskap.

-André Otterskred, lærer

Spesielt å se elever som tar ansvar

Veldig kjekt og l√¶rerikt √• v√¶re her p√• Danielsen, √• f√• lov til √• legge til rette for at elever kan blomstre, bli respektert, l√¶re √• respektere andre og f√• v√¶re seg selv. I tillegg til faglig og personlig utvikling vil vi se √•ndelig utvikling hos elevene. Det er spesielt √• se elever som tar ansvar for skolemilj√łet gjennom √¶resuken og ved √• ha b√łnn og lovsang flere ganger daglig p√• skolen.

-Kari Anne Johansen, l√¶rer og inspekt√łr

Spennende å jobbe med ungdom

Jeg trives veldig godt her på Danielsen, trives i lag med ungdom og kolleger. Det å få jobbe med ungdom er spennende, menneskelige relasjoner er artig og utfordrer meg. Det at jeg kan få lov til å lære å kjenne elevene over tid og se de i en utvikling, er spennende. Jeg får sett både hvordan de er i situasjoner hvor de trives godt og som de behersker, og i slike som de ikke behersker og trives særlig godt i.
¬†–¬†Bj√łrn Dahl, l√¶rer

X