Om Danielsen Ungdomsskole Karmøy

Danielsen-skolenes særpreg

Vi jobber hver dag for at elevene skal bli utrustet og inspirert til et godt og ansvarlig liv i hjem, samfunn og menighet.

Det norske samfunnet byr på et mangfold av livssyn. I et demokrati er trosfriheten grunnleggende. Det betyr blant annet at det skal være mulig å velge skoler som har et annet livssynsgrunnlag enn de offentlige. Dette er også slått fast i flere internasjonale konvensjoner som Norge er forpliktet på.

Danielsen-skolene er kristne skoler. De er opprettet og godkjent som alternativer til de offentlige skolene. Både undervisningen og skolemiljøet skal preges av en kristen virkelighetsforståelse. På Danielsen-skolene tror vi at elevene lærer best når de trives. Vårt verdigrunnlag forplikter oss til å ta vare på hele mennesket.

Vi ser på hvert menneske som en Guds skapning som er uendelig verdifull. Derfor ønsker vi, etter beste evne, å ta godt vare på hver enkelt elev som kommer til skolene våre. Vi prøver å legge til rette for en trygg, lærerik og trivelig hverdag, både i undervisningen og i friminuttene.

Velkommen til oss!

Skolens historie

I løpet av de senere årene har flere friskoler sett dagens lys også på Karmøy. Lokale krefter har i flere år ivret for en kristen ungdomsskole sentralt på Karmøy. Det ble opprettet kontakt med Egill Danielsen Stiftelse for å få realisert planene. Høsten 2012 ble Danielsen Ungdomsskole Karmøy AS godkjent av Kunnskapsdepartementet for totalt 180 elever fordelt på tre trinn. Allerede 1. januar 2013 ble Jostein Skartveit ansatt som rektor. Han satte straks i gang med letingen etter egnede lokaler. I løpet av våren fikk vi dispensasjon for midlertidig skoledrift i leide lokaler på Vea. Dette bygget ble ombygd og tilpasset skolebruk etter alle gjeldende forskrifter og regler.

Høsten 2013 var vi klar til å ta imot over 50 pionerer som startet i 8. klasse. Mange har søkt om skoleplass, og året etter kunne vi utvide med to nye og fulle 8.-klasser. Da stod også et modulbygg klart med nye klasserom, grupperom og skolekjøkken. Vi er takknemlige for den gode oppstarten vi har fått, og ser med forventning fremover. Det er uendelig stort å hver dag få være med å utruste ungdommer til livet som kommer, og samtidig formidle vår hjertesak: evangeliet.

Ansatte

Permisjon
Tone Skartveit Rosberg

Jobbe hos oss? / Ringevikarer

Ønsker å bli en del av teamet vårt? Vi har av og til behov for vikarer, både på kort og langt sikt. Du er velkommen til å ta kontakt med oss.

Velkommen til å ta kontakt med oss.

Sentralbord er betjent i ukedagene mellom 08:15 og 12:00. Utenom åpningstid kan direktenummer benyttes:

Kontorsekretær:
Inspektør:
Adm.leder:
Rådgiver:

Grunnlagsdokumenter

Her finner du skolens vedtekter og en del andre sentrale dokumenter.

Vedtekter
Ordensreglement
Inntaksreglement
Grunnlag og oppdrag for Danielsen-skolene
Meld deg på vårt Nyhetsbrev
By subscribing you agree to with our Privacy Policy and provide consent to receive updates from our company.
Takk for at du meldte deg på nyhetsbrevet vårt.
Ups! Noe gikk galt. Forsøk igjen.