Kjekt med praksis og 8-åringer som stiller spørsmål!

Even går i Vg1 på helse- og oppvekstfag her på Danielsen VGS. I høst var han to uker i praksis på Haukedalen barneskole, hvor han tidligere selv var elev.

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Praksislæreren hadde Even selv som lærer når han gikk på barneskolen. Han fikk være med i 3. og 4. klasse, og syntes det var en kjekk opplevelse. Han fikk se hvordan det var å være med barna og hvordan deres hverdag er.


- Hvordan forløp en vanlig dag i praksisperioden?
- Dagene var ganske like. Elevene stiller seg opp og sier god morgen. Så har de vanlige timer, og jeg gikk rundt og hjalp elevene. For eksempel hjalp jeg elevene med å forstå klokken. Etter skoletid var jeg med på planleggingen av skoledagen etterpå. Jeg var vakt i friminuttet og alene med de i lunsjen.

Even forteller at han fikk beskjed om å holde seg litt tilbake hvis det var noen utfordringer, men at han ellers ble kastet ut i det og kunne gjøre det litt slik han selv følte for det.

- Hadde dere lært noe teori som du kunne knytte til praksisen?
- Vi hadde lært en del om taushetsplikt og hvordan voksne sin arbeidsdag er på skolen. Etter det var jeg litt mentalt forberedt på hva vi kunne oppleve i praksisperioden.

- Hva var mest lærerikt?
- Å være med å delta i undervisningen og vise hva jeg kunne, det var ganske interessant!

- Og hva var det kjekkeste?
- Det kjekkeste var å oppleve hvor mange spørsmål 8-åringer klarer å stille på veldig kort tid! Og siste dag fikk vi besøk av politiet, en av pappaene til en av elevene. Elevene fikk se politibilen, det var kjekt.

Even syntes det var veldig kjekt å jobbe men barn, men vil likevel fortsette på ambulansefag etter Vg1, slik han hadde planlagt før praksisoppholdet.

 Vi takker Even for tiden og intervjuet!

Andre nyheter